مراسم تقدیر از برگزیدگان فینال بین المللی مسابقه ۲۰۲۳/۲۰۲۴ AYDA در هند

امیرمسعود آقا جانی زاده، جایزه تاثیرگذارترین طراحی را در فینال بین‌المللی مسابقه AYDA 2023/2024 کسب کرد.

13تا 15 تیرماه 1403 فینال بین‌المللی مسابقه AYDA 2023/2024 که از تاریخ 3 تا 5 ژوئیه در هتل مجلل ITC Grand Chola در چنای برگزار شد، رویدادی مهم بود که برندگان ملی 17 کشور و منطقه که برای عنوان طراح سال AYDA رقابت کردند، را گرد هم آرود. (برای جزئیات بیشتر به پیوست I مراجعه کنید)

امیرمسعود آقا جانی زاده از دانشگاه آزاد اسلامی یادگار امام، موفق به کسب عنوان تاثیرگذارترین طراحی در گروه معماری و برنده جایزه نقدی 1000 دلار آمریکا شد. طرحی که موجب برنده شدن او شد علاوه بر اینکه حضار و تماشاگران را مجذوب خود کرد، با موضوع سال 2023/2024یعنی “همگرایی: حمایت از طرح های هدفمند” نیز همسو بود. موضوع این دوره از مسابقات نیروی محرکه ای برای طراحان جوان بود تا بتوانند به کشف راهکارهای معنادار و پایدار در طراحی پرداخته و آنها را در جوامع محلی و فراتر از آن به کار برند. علاوه بر این، در رویداد برگزار شده، داوران برجسته ای از شرکت‌های معتبر معماری و طراحی داخلی نیز حضور داشتند که نظرات و بینش‌های ارزشمند خود را درباره طراحی‌های شرکت‌کنندگان AYDA با همگان به اشتراک گذاشتند.( برای جزئیات بیشتر به پیوست II مراجعه کنید)

از دیگر بخش های های مهم این رویداد، برنده شدن Lim Jeng Ying از مالزی و Alifiah Azzahrah ، از اندونزی بود، که به ترتیب در بخش‌های معماری و طراحی داخلی توانستند با پروژه های استثنایی و درخشان خود از نظر نوآوری و طراحی، عنوان طراحان سال AYDA را کسب کنند . به پاس قدردانی از دستاوردهای استثنایی آنها، برندگان عنوان طراح سال میتوانند در دوره ارزشمند کشف طراحی در دانشکده تحصیلات تکمیلی طراحی دانشگاه هاروارد که به مدت سه هفته‌ در ژوئن 2025 برگزار میشود و تمام هزینه های آن تا سقف 10,000 دلار آمریکا پرداخت شده است، شرکت کنند.

امیرمسعود اظهار داشت: ” بسیار خوشحالم که توانستم جایزه تاثیرگذارترین طراحی را از آن خود کنم. این جایزه مهر تاییدی است بر این که داوران باور داشتند که طرح من،یعنی “هم آب”، این توانایی را دارد تا تغییر مثبتی که برای جامعه در نظر داشتم را به ارمغان بیاورد. من با به کارگیری روش‌های ساخت سنتی و مصالح بومی، توانستم طرحی هماهنگ با محیط زیست خلق کنم که پایداری محور اصلی آن باشد.

مسابقه AYDA همواره بر تأثیراتی که عوامل اجتماعی و زیست محیطی در روند طراحی دارند، تاکید داشته و از فینالیست‌هایی که درک عمیقی از مسائل جاری داشته و نسبت به بهبود معضلات مختلف اجتماعی از طریق طراحی و استفاده هدفمند از انواع هنرها متعهد باشند، تقدیر می‌کند . مسابقه AYDA رویدادی فراتر از یک مسابقه است – این مسابقه بستری است برای فینالیست های ما، تا بتوانند به کمک گروه‌ها و مربیان شخصی، همچنین امکان شبکه‌سازی با شرکت‌کنندگان در سایر مناطق وکشورها و متخصصان اصلی این صنعت، رشدی همه جانبه داشته باشند. صمیمانه به برنده “جایزه تاثیرگذارترین طراحی ” که به نمایندگی از [ایران] در این رویداد حضور داشتند، تبریک میگوییم. تعهد تزلزل ناپذیر آنها علاوه بر استعدادشان، بیانگرعشق عمیقشان به طراحی است. این امر نشان‌دهنده تعهد مسابقه AYDA به هموارکردن مسیر رشد در جامعه طراحی است.

گروه معماری:
1. جایزه تاثیرگذارترین طراحی – امیرمسعود آقا جانی زاده، ایران
2. جایزه بهترین طراحی پایدار – Danh Minh An ، ویتنام
3. جایزه رنگ نیپون – Nilrandha Fonseka ، سریلانکا
Nina Bailon-Arce ، شریک ارشد در شرکت Arce-Bailon-Arce Architects ، یکی از داوران طراحی معماری AYDA، نیز اظهار داشت: “تعهد شرکت رنگ نیپون به پرورش طراحان جوان ستودنی است، زیرا علاوه بر شناسایی برترین ها در این رشته، برای آینده طراحی‌های هدفمند نیز سرمایه‌گذاری می‌کند. من چندین سال است که از داوران AYDA هستم و افتخار میکنم به اینکه هر سال شاهد ارتقاء کیفیت ارائه‌هایی هستم که همگام با پیشرفت‌های صنعت و فناوری تکامل می‌یابند.”(برای جزئیات بیشتر به پیوست II مراجعه کنید)

پرورش طراحانی پیشرو و آگاه به مسائل اجتماعی
آنچه که مسابقه AYDA را از دیگر مسابقات متمایز می‌کند، تمرکز ویژه آن بر پرورش خلاقیت و مهارت‌های بین‌فردی از طریق آموزش های گروهی و فردی است که فینالیست‌ها را در هر مرحله از این مسیر تا رسیدن به فینال راهنمایی می‌کنند. این رویداد فراتر از یک مسابقه بوده و بخشی از ارکان اساسی مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) نیپون ، تحت عنوان رنگ بخشیدن به زندگی در بخش آموزشی است. شرکت در این مسابقه کاملا رایگان بوده تا تضمینی باشد بر این موضوع که مشکلات مالی هرگز مانع شکوفایی توانمندی های طراحان مشتاق و خدمتی که میتوانند به جوامع خود برسانند، نشود.
مسابقه AYDA به یک برنامه جامع تبدیل شده است که برای هنرمندان مشتاق فرصتی فراهم میکند تا بهترین آثار خود را ارائه دهند. شرکت رنگ نیپون ضمن معرفی خود به عنوان یک رهبر فکری در پرورش نسل بعدی طراحان ، از استعدادهای محلی نیز حمایت می‌کند. ما متعهد به پرورش خلاقیت و نوآوری در نسل بعدی طراحان هستیم.

مسابقه AYDA که نخستین بار در سال 2008 توسط شرکت رنگ نیپون برگزار شد، به یکی از مسابقات برتر صنعت معماری و طراحی داخلی تبدیل شده است و تاکنون بیش از 59000 شرکت کننده از 1200 موسسه آموزش عالی از 20 کشور و منطقه داشته است. در مسابقه سال، AYDA 2023/2024 بیش از 6000 متقاضی از 17 کشور و منطقه شرکت کردند که حاکی از شمار بالای دانشجویان با استعداد و تنوع نوآوری‌ها در آینده طراحی است. برای مشاهده مراسم اخیراهدای جوایز 2023/2024 و ارائه‌های فینالیست‌ها، به کانال یوتیوب AYDA مراجعه فرمایید. (برای مشاهده جزئیات و پروفایل‌ فینالیست‌های AYDA، داوران و فارغ‌التحصیلان به پیوست III مراجعه کنید).

موضوع مسابقه بعدی AYDA 2024/2025 – “همگرایی: راهکارهای جهانی – محلی در طراحی “، به دنبال طراحی‌های نوآورانه برای مواجهه با چالش‌های جهانی در زمینه های اجتماعی، توسعه شهری و محیط زیست است. تمامی این موضوعات به هم وابسته و مرتبط هستند و بر نقش محوری طراحی در شکل‌دادن به آینده‌ای پایدار و با ثبات تأکید دارند.مسابقه AYDA به دنبال پرورش طراحانی است که با به کارگیری و ادغام ملاحظات اجتماعی، شهری و زیست محیطی، بتوانند فضاهایی خلق کنند که سبب ترویج همبستگی اجتماعی شده، به رشد جامعه کمک کند و در هماهنگی با محیط زیست باشد.

این فرصت استثنایی را برای نشان دادن نوآوری و توانمندی های خود از دست ندهید و با ارسال طرح‌های نوآورانه خود برای ما، به مسابقه AYDA 2024/2025 بپیوندید، تا بخشی از جنبشی باشید که آینده طراحی را از نو تعریف می‌کند. مهلت‌ ارسال آثار ممکن است در هر کشور متفاوت باشد، که می‌توانید از طریق وبسایت www.ayda-awards.com از آن مطلع شوید.

درباره شرکت رنگ نیپون
رنگ نیپون پیشگامی جهانی در ارائه راهکارهای نوآورانه در صنعت رنگ و پوشش است.این شرکت با بیش از ۱۴۰ سال سابقه بزرگترین تولید کننده رنگ در آسیا و اقیانوسیه می باشد. رنگ نیپون بیش از ۹۴ مرکز تولید و عملیات را در سراسر آسیا ایجاد کرده و به پیشرفت صنعت کمک قابل توجهی نموده است.

شرکت رنگ نیپون در ایران در سال ۲۰۱۵ با سرمایه گذاری ۱۰۰٪ خارجی تاسیس شد و در حال حاضر پیشرو صنعت رنگ و پوشش های صنعتی در ایران می باشد.محصولات رنگ نیپون با بهره گیری از گسترده ترین شبکه توزیع و فروش در سراسر کشور به راحتی در دسترس همگان قرار دارند.

ما با هدف به حداکثر رساندن ارزش های ارائه شده به مشتریان، با گام هایی فراتر از پیش، به ارائه راهکارهایی با بالاترین درجه کیفی برای تمامی شرکا، نمایندگان ومالکان پرداخته ایم. مجموعه محصولات شرکت رنگ نیپون در زمینه پوشش های معماری، صنعتی، خودرو، صنایع آبی و همچنین طیف وسیعی از محصولات، ورای دنیای رنگ و پوشش، تولید میشوند. ما با اراده ای راسخ مشتریان را در مرکز توجه خود قرار داده و با ارائه راهکارهای نوآورانه به تمامی ذینفعانمان خدمت رسانی میکنیم.
شرکت رنگ نیپون _ ما از شما الهام گرفته ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رنگ نیپون به سایت مراجعه فرمایید: www.nipponpaint.ir

پیوست 1: فینالیست ها
گروه معماری
1. Lim Jeng Ying” رویایی برای یک رودخانه: زندگی در کنار رودخانه سونگای پتانی “، مالزی (برنده جایزه طراح سال 2023/2024 AYDAدر گروه معماری)
2. امیرمسعود آقاجانی‌زاده، “هم آب” تلاشی برای صلح و آمیختن در طبیعت ، ایران (برنده جایزه تاثیرگذارترین طراحی AYDA 2023/2024 در گروه معماری)
3. Danh Minh An ، “«درها» – یک مدرسه ابتدایی جدید در آفریقا “، ویتنام (برنده جایزه بهترین طراحی پایدار AYDA 2023/2024 در گروه معماری)
4. Nilrandha Fonseka ، “پروژه Bhumi «زیستگاه مایکو»”، سریلانکا)برنده جایزه رنگ نیپون AYDA 2023/2024 در گروه معماری(
5. Joyce Wan ، “هاستل سرا”، هنگ کنگ، چین
6. Ryan Ho Zi Hao ، ” پروژه «آشتی زودگذر»”، سنگاپور
7. Fatima Hassan ، ” رشته های مقاومت: جست و جوی مصالح برای اتصال بام‌ها، دروازه دهلی، شهر قدیم لاهور»، پاکستان
8. Augustina Binyamin ، ” روش های ساخت “، نیوزیلند
9. Chen Chi-Jeng ، “صداهای غایب”، تایوان، چین
10. Kelvin ، “ندای امید”، اندونزی
11. Ryuhei Iwashita ، “اتصال و انفصال”، ژاپن
12. Sutthipong Khamthit (Roy Kean)” پروژه «ادغام با زندگی شهری»”، تایلند
13. Shakhawath Hossain ، ” هراس از گذر زمان، احیای ساحل رود Shityalaksha و گذشته تاریخی آن ، بنگلادش
14. Wang Zijun ، ” برهوت: مناظرهنری کشف‌شده “، چین
15. Bnn Anjelo U. Tadeja، ” BILAG: از فضایی پراکنده به فضایی منسجم برای دانه‌های آفتاب‌ خورده- ترکیب برج نظارت خشک کردن برنج با مرکز توسعه صنف کشاورزان برنج “، فیلیپین
16. . Eromitha Ramesh، معمای رود کوم، هند

پیوست II : داوران سال 2023-2024
گروه معماری
• Benjamin Tan – مدیر (دفتر مرکزی، پروژه‌ها) ، Wine Connection – سنگاپور
• Nina Bailon-Arce – شریک ارشد، Arce-Bailon-Arce Architects – فیلیپین
• Russell Dandeniya – معمار ارشد، RDC Architects Pvt Ltd – سریلانکا
• Suhasini Ayer-Guigan – معمار ارشد، Auroville Design Consultants – هند
• Tanya Karim – معمار شریک، Tanya Karim N.R. Khan & Associates – بنگلادش

دانلود فایل